Senin, 29 Juni 2015

Mengatsi Nyeri Haid

Obat penyakit asma,- Haid menyakitkan boleh purata dikendalikan sendiri di rumah dengan tidak memerlukan bantuan doktor. Ubat-ubatan sakit boleh dimakan untuk membantu melegakan gejala-gejala yg muncul. Selain itu, Terdapat pelbagai jenis ubat-ubatan yang boleh dibeli di farmasi-farmasi mencipta hendal.

Pengendalian itu sendiri. 

Berikutan yang silap mata yang banyak boleh dilakukan di rumah mencipta mudah mengurangkan kesakitan. Tips mencipta hanya berfungsi melegakan kesakitan ketika haid, tidak untuk sembuh sepenuhnya. 
Bersenam secara rutin. Melakukan pergerakan mudah, tetapi tidak melebihi boleh diri enforcing mengekalkan mengurangkan senggugut yg dilakukan. Aktiviti-aktiviti seperti berenang, Berbasikal, atau boleh dilakukan, walaupun di tahap rendah.
Haba. Botol yang mengandungi air suam ke dalam kawasan perut dikompreskan yg yg sakit dapat melegakan melegakan kesakitan. Mandi panas. Carian ini adalah untuk membantu mengurangkan kesakitan untuk mewujudkan mana-mana & kita rasa tenang. Mengelakkan rokok & pengambilan minuman keras. Pergerakan ini dianggap akan meningkatkan risiko untuk anda boleh mengalami haid menyakitkan. 

Kelonggaran pergerakan. Petite urut di bahagian abdomen yang lebih atau kurang mampu menyokong meredakan kesakitan jawapan muncul. Kecuali, anda akan mampu untuk mencuba aktiviti seperti yoga, pilates dicipta & membantu mengalihkan perhatian daripada kesakitan.
Pemakanan tambahan. Menurut kajian, vitamin E, asid lemak omega 3, vitamin B1, vitamin B6, magnesium adalah dapat mengurangkan & kesakitan haid. 

Ubat-ubatan

Inilah ubat-ubatan yang lumayan tidak luar biasa untuk mencipta didayakan mengatasi haid menyakitkan.  

Anti keradangan dadah bebas-steroid (OAINS). Doktor akan menetapkan OAINS bagi kes purata sakit haid. Ubat-ubatan yang bukan steroid anti keradangan balas mampu dibeli iaitu ibuprofen & dan seperti aspirin. Untuk kegunaan sebenar yang berkaitan dengan ubat ini, tanya doktor berkenaan dos & peraturan hidup juga membaca info yg disenaraikan terhadap pembungkusan ubat.
Lain-lain ubat penahan sakit. Anda merasa risiko tiada tandingan dari OAINS, anda akan mampu mengambil paracetamol. Paracetamol adalah sejenis dadah tanpa merengsa boleh dibeli di farmasi di sebelah jawapan risiko & disengajakan hanya sedikit. Tidak hanya paracetamol, codeine pernah dapat diberi, tetapi anda memerlukan preskripsi ubat dibuat. 

Anak kontraseptif oral. Pil perancang keluarga atau mana-mana mampu membantu mengurangkan KB senggugut yg dirasai. Remedi ini menghidangkan mencairkan lapisan rahim serta mengurangkan jumlah kompaun & prostaglandins yg dikeluarkan badan. Pada lapisan rahim penipisan, otot tidak memerlukan lebih banyak Contracting pula sedikit berbanding musim kedatangan haid, senggugut kesannya boleh jadi lebih ringan. 

Rawatan kesakitan haid disebabkan oleh keadaan lain 


Jika Bukan steroid Ubat-ubatan yang pahit yang rasa tidak berfungsi mengatasi haid menyakitkan yg dilakukan setelah anda menjalani banyak peluang yang anda perlukan bulan, melihat seorang doktor pakar yang membuat tahu ini punca asas kemunculan kesakitan haid. 

Rawatan yang dilakukan sangat bergantung pada antecedent menyebabkan anda mengalami senggugut. Peluang yang anda perlukan pada mulanya menentang penggunaan ubat penahan sakit, tetapi anda perlu konsisten untuk merawat punca asas. 

Sebagai contoh, kesakitan haid yang disebabkan oleh endometriosis atau fibroid. Mencipta melayan keadaan ini, anda mungkin perlu menjalani pembedahan pembuangan Rahim dan apabila anda tidak merancang memiliki anak.